Gumy i taśmy do ćwiczeń – jak trenować?

Trening z wykorzystaniem różnego rodzaju akcesoriów i dodatkowego osprzętu, potrafi przynieść jeszcze bardziej widoczne rezultaty, jednak pod warunkiem, że jest wykonywany dobrze. Jednym z przykładów przydatnych podczas treningu akcesoriów, są gumy i taśmy do ćwiczeń. Mogą to być przykładowo guma do podciągania na drążku oraz specjalna taśma oporowa do ćwiczeń. Trening z gumami oraz taśmami treningowymi jest polecany, głównie ze względu na efekty jakie ze sobą niesie. Poprawia on bowiem m.in. gibkość ciała, a także ogólną wytrzymałość oraz elastyczność mięśni. Chcąc jednak zacząć trening z ich wykorzystaniem, trzeba wiedzieć jak z nich korzystać.

Jak trenować z gumami i taśmami do ćwiczeń
Gumy i taśmy z powodzeniem sprawdzają się podczas wykonywania różnych typów treningu. Sprawdzą się zarówno w treningu ogólnorozwojowym, jak i czysto siłowym, czy też w nastawionym na konkretną dyscyplinę sportu, jak np. pływanie. Najważniejsze jest to, aby podczas treningu z ich wykorzystaniem każde ćwiczenie wykonywać całkowicie w pełnym zakresie ruchu. Najlepiej ćwiczyć jest 3 razy w tygodniu, wykonując określoną liczbę powtórzeń każdego z ćwiczeń. Ćwiczyć należy jednak z gumą o odpowiedniej i dostosowanej do naszych możliwości, rozciągliwości, która nie powinna być zbyt mała na sam początek. W ćwiczeniach z gumami i taśmami nie należy przeceniać swoich możliwości, a kolejne, bardziej wymagające ćwiczenia wykonywać stopniowo, gdyż potrafią być one często zdecydowanie trudniejsze i bardziej męczące, niż te bez ich użycia. Wszystko to pozwoli na zachowanie dobrej formy i kondycji fizycznej, a także przyczyni się do wzmacniania sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × cztery =