Każdego roku powstają tysiące firm, które muszą podejmować działania promocyjne w celu nakłonienia klienta do skorzystania z ich usług lub zakupu produktów. Nie jest to możliwe bez spójnej kampanii reklamowej z wykorzystaniem wielu elementów – zarówno tych klasycznych (np. telewizja, bilbord), jak i bardziej współczesnych (m.in. internet i drobne, funkcjonalne upominki).
Identyfikacja wizualna firmy to najważniejszy element każdego biznesu, niezależnie od branży. Właściwe zaprezentowanie marki jest bowiem kluczowe dla uzyskania szerokiej rozpoznawalności, która skutkuje wzrostem przychodów. Wiele dużych podmiotów ogranicza się do klasycznych form promocji w postaci reklam telewizyjnych, radiowych, prasowych, a także bilbordów, plakatów czy wizytówek.
Są to jednak dosyć kosztowne działania, w związku z czym młode i niedoinwestowane firmy nie mogą sobie na nie pozwolić. W tej sytuacji powinny one zwrócić się w stronę internetu (strona www z prezentacją oferty, mailling, portale społecznościowe) oraz drobnych artykułów promocyjnych, do których można zaliczyć:
– długopisy i ołówki z nadrukiem lub logo
– kubki firmowe
– t-shirty z wizerunkiem marki
– smycze na telefon lub kartę
– pendrive reklamowy (w ostatnich latach dało się zauważyć, że coraz więcej właścicieli firm wpisuje w wyszukiwarkę hasło “hurtownia z pendrive”, aby znaleźć najtańsze tego typu produkty)
– podkładki pod kubek
– breloczki
Wybór odpowiedniego gadżetu zależy przede wszystkim od tego, co pragniemy uzyskać i do kogo kierujemy swój przekaz. Ich najważniejszą cechą jest funkcjonalność – nie tylko ładnie wyglądają, ale są też przydatne. Zwiększa to szansę, że klient nie wyrzuci ich po wyjściu ze sklepu czy opuszczeniu konferencji. Niezwykle istotnym aspektem jest jakość tych produktów. Powinny być wykonane z dobrych materiałów i posiadać ciekawy design.