Kiedy warto wykonać nadruk fleksograficzny?
Rynek i biznes
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Kiedy warto wykonać nadruk fleksograficzny?

Druk fleksograficzny to innowacyjna technika, która w znacznym stopniu różni się od innych powszechnych metod poligraficznych. Stosuje się w niej bowiem głównie szybkoschnące farby, oparte na polimerach, zamiast zwykłych farb drukarskich. Poza tym istnieje możliwość nanoszenia napisów i wzorów na rozmaite powierzchnie – nawet te niezbyt równe. Obecnie dużą popularnością cieszą się kartony z nadrukiem fleksograficznym wykorzystywane w szczególności do np. pakowania produktów spożywczych, czy kosmetycznych.

Rozwiązanie niezwykle trwałe, a na dodatek estetyczne

Nadruk fleksograficzny warto wykonać przede wszystkim wtedy, gdy zależy nam na wysokiej jakości efekcie końcowym, uzyskanym w maksymalnie krótkim czasie. Jest to możliwe dzięki nowoczesnym maszynom cyfrowym oraz farbom szybkoutwardzającym i szybkoschnącym, które zawierają w swoim składzie liczne polimery. Co istotne, do pokrywania drukiem nadają się w tym przypadku zarówno powierzchnie typowo papierowe (choćby pudełka kartonowe czy etykiety), jak i foliowe, aluminiowe oraz plastikowe. Omawiana metoda charakteryzuje się zatem sporą uniwersalnością, bijąc pod tym względem na głowę sitodruk i offset. Technika druku fleksograficznego jest obecnie bardzo często wykorzystywana do znakowania kart kredytowych, worków foliowych i opakowań spożywczych, toreb zakupowych, odzieży, proporców i chorągwi, a także materiałów reklamowych i prasowych. Jej najważniejsze zalety to m.in.: niskie koszty, możliwość wykonywania krótkich i długich serii, ponadprzeciętna trwałość, szybkie i bezproblemowe przygotowanie do procesu nadruku oraz wszechstronność.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak sprawić, aby dziecko czuło się bezpiecznie w swoim pokoju?
Pokój dziecka to jego prawdziwe królestwo i miejsce przeznaczone do relaksu oraz zabawy. W trakcie aranżowania tego wnętrza warto zatem […]
Co zrobić, aby prowadzona przez Nas firma była bardziej rozpoznawalna?
Firma, aby stać się rozpoznawalna, musi przede wszystkim zaistnieć w Internecie. Trzeba, więc przede wszystkim skupić się na promowaniu swoich […]
Prostowniki – czym są? Jak działają?
Prostowniki – czym są? Jak działają?
Usługi galwanizacyjne, w tym takie jak: cynkowanie, pozłacanie, chromowanie, miedziowanie czy elektrobarwienie nie są możliwe bez dobrego prostownika. Co oznacza, […]
Ostatnie wpisy