Samochody produkowane na rynek europejski bardzo często mają zbliżoną do siebie stylistykę. Trudno więc się dziwić, że osoby, które pragną wyróżniać się spośród otoczenia, coraz częściej decydują się na sprowadzenie auta ze Stanów Zjednoczonych. Pojazdy pochodzące z Ameryki zwykle mają mocniejsze silniki, a także większe rozmiary. Wyróżniają się również wyglądem zewnętrznym. Chociaż ceny samochodów w USA nie są wysokie, kosztowne może być sprowadzenie takiego auta do kraju.
Koszty, jakie trzeba ponieść, obejmują przede wszystkim transport lawetą z miejsca zakupu do najbliższego portu. Ceny takiej usługi w zależności od pokonywanej odległości wynoszą od 200 do 800 dolarów. Kiedy samochód dotrze do portu, trzeba wykupić miejsce w kontenerze, który trafi na pokład statku. Wykupienie miejsca w kontenerze może kosztować od 700 do 1200 dolarów. Zapłacić trzeba również za przesłanie do kraju dokumentów dotyczących samochodu oraz potwierdzających dokonanie transakcji. Na ich podstawie urzędnicy naliczają cło, akcyzę oraz podatek VAT.
Wysokość podatku VAT na samochody w Polsce wynosi 19 procent, a stawka akcyzy będzie uzależniona od pojemności silnika. Pomimo wielu kosztów, jakie trzeba ponieść, zakup amerykańskiego auta jest na tyle opłacalny, że coraz więcej handlarzy sprowadza uszkodzone samochody z USA. Tego rodzaju pojazdów na polskim rynku jest nadal niewiele, dlatego stosunkowo łatwo je sprzedać za dobre pieniądze.
Import z państw należących do UE
Zdecydowanie tańsze i łatwiejsze jest sprowadzanie aut z państw należących do Unii Europejskiej. W tym wypadku trzeba ponieść przede wszystkim koszty transportu samochodu do Polski. Wielu handlarzy dysponuje lawetami, na których umieszcza kilka kupionych samochodów jednocześnie. Takie działanie pozwala znacząco obniżyć koszty sprowadzenia pojazdów. Oczywiście należy pamiętać, że ze względu na różnice w odległościach zdecydowanie droższe będzie przywiezienie auta na lawecie z Francji niż z Niemiec.
Jeżeli auto ma widoczne uszkodzenia, konieczne będzie również poniesienie kosztów blacharskich i lakierniczych. Ich wysokość będzie różna w zależności od ilości naprawianych elementów. Importując samochody do Polski, należy także zapłacić akcyzę. Jej wysokość uzależniona jest od pojemności silnika. Obecnie obowiązują dwie stawki akcyzowe. Auta o pojemności do 2000 cm3 objęte są podatkiem w wysokości 3,1 procent wartości pojazdu.
Na samochody o pojemności silnika powyżej 2000 cm3 nałożona jest akcyza w wysokości 18,6 procent wartości. Przed rejestracją auta, trzeba również ponieść koszty notarialnego tłumaczenia dokumentów oraz przeglądu technicznego. Część handlarzy decyduje się wziąć te opłaty na siebie, inni przerzucają je na nabywców.