Żadna prężnie działająca firma nie może obyć się bez dobrego księgowego. Zakres jego obowiązków jest dość szeroki, dlatego warto go określić z pracodawcą już na początku współpracy. Jakie w takim razie zadania warto powierzyć księgowemu i jakie są tego korzyści? Poniższy tekst odpowiada na te dwa zagadnienia.
Do podstawowych obowiązków księgowego należy planowanie i raportowanie finansowe oraz wyliczanie pensji pracownikom. Ponadto kluczowe dla działania firmy jest rozumienie sprawozdań finansowych i ocena finansowej kondycji przedsiębiorstwa. Księgowy powinien dobrze współpracować z urzędem skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, a także Głównym Urzędem Statystycznym. Jest odpowiedzialny za przygotowywanie przelewów bankowych oraz księgowanie dokumentów. W przypadku dodatkowych, niewymienionych wyżej zadań pracodawca może skierować księgowego na szkolenia, o których można przeczytać na witrynie https://skwp.pl/szkolenia/. Inną, dość często praktykowaną opcją jest zatrudnienie głównej księgowej, która czuwa nad procesami finansowymi na poziomie międzynarodowym i Unii Europejskiej. Właściwe określenie zadań i obowiązków jest gwarantem dobrej współpracy między przedsiębiorcą a księgowym.