Zastosowanie kodów QR w biznesie

Kod QR to jeden z najbardziej zaawansowanych nośników danych, które można wydrukować w postaci niewielkiej grafiki. Ze względu na możliwość użycia w nim znaków przeróżnych alfabetów oraz symboli jest on stosowany powszechnie w biznesie. Pozwala zakodować niemalże każdą informację, nie ogranicza użytkownika wyłącznie do danych numerycznych. 

Gdzie używa się kodu QR?

Kod ten znajduje zastosowanie w wielu branżach. Od przemysłu, gdzie znakuje się nim poszczególne podzespoły, produkty i surowce, przez szeroko pojętą logistykę, aż do handlu detalicznego (w którym może on służyć jako nośnik dodatkowych informacji o produkcie). Są one też stosowane jako wzbogacenie wizytówek, elektroniczne bilety komunikacyjne, oznaczenia magazynowe czy zabezpieczenie dokumentów. Jeśli jakaś branża stosuje informatyzację procesów, prawdopodobnie skorzysta też w którymś momencie z kodu QR. Wiele producentów używa go także w celach reklamowych, poprzez umieszczenie go na opakowaniu z adnotacją o tym do czego prowadzi. Najpowszechniejszą praktyką jest kodowanie adresu własnej strony internetowej i wzbudzanie ciekawości końcowego odbiorcy przez stosowny opis. 

Skąd ta popularność?

Na ich popularność przekłada się głównie łatwość odczytu, nie trzeba specjalnego skanera, wystarczy smartfon i odpowiednia aplikacja. Na stronie takiej jak np. https://www.4labels.pl/blog/jak-dziala-skanowanie-kodow-i-odczytywanie-kodow-qr.html można dowiedzieć się więcej o tym, jak działa skanowanie i odczyt tego rodzaju kodów. Taka dostępność daje nieograniczone wręcz możliwości, praktycznie każdy posiada przecież telefon z aparatem pracujący na systemie Android lub iOS. Drugim kluczowym czynnikiem jest możliwość zakodowania praktycznie dowolnych danych, nie jest to możliwe w przypadku żadnego innego kodu. Połączenie wszechstronności z łatwością odczytu stworzyło rozwiązanie niemal idealne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 − 1 =