Biegi w terenie – jak się przygotować?

Biegi terenowe są ostatnio coraz bardziej popularne. Jeśli planujemy rozpocząć swoją przygodę z tym sportem, powinniśmy zadbać o odpowiednie przygotowanie. Podstawowym wyposażeniem każdego biegacza są z pewnością dobre buty. Należy jednak pamiętać, że obuwie przeznaczone do biegania na płaskich powierzchniach jest zupełnie inne niż buty do biegania terenowego. Te drugie są wyposażone w specjalną podeszwę, która zapewnia dobrą przyczepność i zwiększa amortyzację. Powinna nie tylko dawać jak najlepszą stabilizację, ale być też odporna na ścieranie. Warto wybrać obuwie, w którym zastosowano system ochrony przed ostrymi krawędziami i kamieniami oraz które posiada dodatkowe elementy pomagające podczas biegu w terenie. Może to być na przykład specjalna kieszonka na sznurówki, czy wyprofilowany język chroniący przed wpadaniem odłamków do wnętrza buta.

Niezawodne wzmocnienie dla organizmu

Podczas biegów w terenie zużywamy bardzo dużo energii, dlatego warto dodatkowo uzupełniać jej zasoby. W tym celu można skorzystać z różnych odżywek i suplementów, które polecane są osobom uprawiającym sporty wymagające intensywnego wysiłku fizycznego. Jeśli podczas ciężkiego treningu chcemy szybko odzyskać utraconą energię, dobrze jest wcześniej zaopatrzyć się w specjalne żele energetyczne dla biegaczy. Takie żele izotoniczne są łatwo przyjmowane i błyskawicznie wchłaniane przez organizm, ponieważ zawierają szybko przyswajalne węglowodany. Dzięki temu możemy biegać dłużej i efektywniej, a nasz układ pokarmowy nie będzie nadmiernie obciążony. Co więcej, nie wymagają użycia wody i są bardzo wygodne w użyciu, dlatego po ich spożyciu możemy szybko powrócić do biegu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć + trzynaście =