Wystrój restauracji, obok samej kuchni, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces konkretnego miejsca. To właśnie to, jak odebrany zostanie nasz lokal, będzie decydować o tym, czy klienci zechcą do nas wracać. Niezwykle ważne jest też pierwsze wrażenie. Podobnie jak z domem czy mieszkaniem, jeśli wnętrze będzie nieprzyjemne i zimne, nikt nie będzie chciał spędzać w nim czasu. Przy tworzeniu nowego lokalu, oprócz lokalizacji, kuchni i doboru menu, szczególną uwagę powinniśmy zwrócić właśnie na aranżację.
Pierwszą odpowiedzią jest oczywiście pyszne jedzenie. Często jednak zdarza się, że restauracje oferują genialną jakość produktów i światowej klasy kuchnię, a pomimo to zostają w cieniu. Wszystko przez brak wizerunku, każda, nawet najmniejsza knajpka musi mieć swój charakter. Podobnie jak w relacjach międzyludzkich, nie ma nic gorszego niż brak inicjatywy. Jeśli chcemy mieć zawsze pełny lokal, musimy zadbać o to, by sprawiał wrażenie przytulnego, by po prostu chciało się w nim spędzać czas. Największą pułapką jest elegancja, wielu restauratorów próbuje wzorować się na najwyższej klasy lokalach. Niestety, nie biorą oni pod uwagę tego, że diabeł tkwi w szczegółach i często tworzą wnętrza bez gustu, przypominające smutną karykaturę.
Jeśli chcemy uniknąć najpopularniejszych błędów, musimy jasno określić charakter naszego lokalu. Przykładowo: kameralna kawiarnia, która ma bazować na naturalnym drewnie, nie powinna celować w industrialne połączenia surowej stali i szkła. Świetnie będą pasować tu stoliki kawowe retro oraz wszelkie meble z litego drewna. Pozwolą one stworzyć unikalny mikroklimat minionych lat, który będzie cudownym miejscem spotkań, a co za tym idzie, przyciągnie klientów. Nie próbujmy na siłę tworzyć z naszej restauracji czegoś, czym nie jest. Wnętrze nie może próbować oszukać klienta, musi być przytulne i jasno dawać do zrozumienia to, z jakim miejscem ma on do czynienia.