Kiedy poranny jogging zamienia się w maraton

Mówi się, iż sport to zdrowie. Jednak jeśli chodzi o aktywność fizyczną na wysokim poziomie, to powyższe twierdzenie nie jest do końca zgodne z prawdą. Jeśli będziemy bardzo intensywnie ćwiczyć do maratonu, jednak w nieodpowiedni sposób, możemy sobie zaszkodzić. Można temu zapobiec, podchodząc do treningu z głową. Jak należy prawidłowo przygotować się do wytężonego wysiłku, aby uniknąć kontuzji?

Wizyty kontrolne

Jeśli interesujemy się uprawianiem sportu na poważnie np. bieganiem na długie dystanse, to idealnym rozwiązaniem byłoby udanie się do odpowiedniego specjalisty, który sprawdzi, czy będzie to dla nas wskazane. To jednak nie wszystko – w czasie wzmożonych treningów warto co jakiś czas udać się na wizytę kontrolną. Pozwoli to na bieżąco monitorować nasze zdrowie. Ortopeda sportowy Warszawa dedykowany jest mieszkańcom stolicy, jednak w każdym większym mieście znajdziemy kogoś pomocnego z doświadczeniem.

Odpowiedni trening

Dobrze skomponowany plan treningowy jest kluczowy do tego, aby uniknąć kontuzji podczas ćwiczenia do maratonu.

Pomogą nam w tym porady doświadczonych ekspertów, jakie znajdziesz np. tutaj https://www.cmmedicum.com/ortopedia-doroslych/. W tego typu miejscu dowiemy się, co jest naszą “piętą achillesową” i co należy poprawić, rozciągnąć czy wzmocnić. Najczęściej kontuzje biorą się z braku równowagi mięśniowej. Podczas biegania ćwiczymy wybraną partię mięśni, którą tym samym wciąż wzmacniamy. Pozostałe mięśnie nie pracują w tym samym stopniu. Posiadając wiedzę i odpowiedni trening, możemy sprawić, iż nasze wymagające treningi nie będą generowały kontuzji. W sporcie nie można ich totalnie wykluczyć, ale za to mamy możliwość ich zminimalizowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + 3 =