Opóźnione loty – co robić?

Podróż samolotem dla wielu jest naprawdę stresującym wydarzeniem. Czasami przełamanie się może zająć bardzo dużo czasu. Jest to dość normalna rzecz. Jednak cały stres może wzrosnąć, kiedy Twój lot niespodziewanie się opóźni. Co robić w takiej sytuacji?

Czy da się uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Oczywiście, da się takie odszkodowanie uzyskać, jednak nie jest to możliwe w każdym przypadku. A zatem kiedy? Mówiąc najprościej, odszkodowanie za lot można uzyskać wtedy, kiedy dotarcie nim do miejsca docelowego będzie opóźnione o przynajmniej trzy godziny. Jeśli jednak wcale nie zdecydujesz się wsiąść do opóźnionego samolotu, rekompensata przysługuje Ci tylko w sytuacji, kiedy samolot wystartuje minimum 5 godzin po planowanym odlocie.

Kiedy nie przysługuje Ci odszkodowanie?

Odszkodowanie za opóźniony lot można uzyskać wtedy i tylko wtedy, kiedy opóźnienie spowodowane jest winą przewoźnika, na przykład z powodu awarii samolotu niewynikającej z działania osób trzecich. Odszkodowanie nie podlega takim wydarzeniom, jak:

– trudne warunki atmosferyczne,

– niestabilność polityczna w kraju,

– strajk pracowników.

Na jakie odszkodowanie można liczyć?

Zależne jest to od konkretnej sytuacji. Przykładowo:

– jeśli trasa przelotu wynosi mniej niż 1 500 km, można liczyć na rekompensatę w granicach 250 euro,

– w przypadku trasy o długości 1 500 – 3 500 km odszkodowanie może sięgać do 400 euro,

– na trasach powyżej 3 500 km odszkodowanie wynosi nawet 600 euro.

Warto wiedzieć, że pracownicy linii lotniczych w wielu przypadkach mogą zaproponować Ci bon upominkowy na następną rezerwację. Jeśli takowy bon przyjmiesz, tracisz prawo do finansowego odszkodowania za lot. Dlatego zwróć uwagę na to, które rozwiązanie jest bardziej opłacalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × pięć =