Ostatnio sporą popularnością wśród kierowców cieszy się ogumienie całoroczne. Jego podstawową zaletą są ograniczone koszty eksploatacji, ponieważ wystarczy zakupić jeden komplet i nie trzeba dokonywać wymiany tych elementów pomiędzy sezonem letnim i zimowym. Kolejnym wyróżnikiem są nowe technologie, jakie zazwyczaj stosuje się w produkcji takich rozwiązań. Najczęściej spotykane są całoroczne opony do ciągników, aut miejskich oraz pojazdów klasy C i D.
Opony całoroczne są montowane przede wszystkim w ciągnikach i innych maszynach rolniczych (np. kombajnach), co wynika z faktu, że takie pojazdy użytkowane są okazjonalnie i zazwyczaj jedynie od wiosny do jesieni. Drugą kategorię stanowią auta typowo miejskie, przeznaczone głównie do poruszania się po równych i regularnie odśnieżanych drogach w dużych aglomeracjach. W tym przypadku znaczne oszczędności zauważamy już w pierwszym roku stosowania takich opon.
Warto również wymienić pojazdy kompaktowe z segmentu C, które posiadają pojemny bagażnik i gwarantują znacznie większy komfort jazdy niż auta niższej klasy. Dedykowane im ogumienie całoroczne nie różni się za bardzo pod względem właściwości od sezonowego, a na dodatek jest oferowane w doskonałej jakości. Samochodami idealnie nadającymi się do zamontowania omawianych konstrukcji są też auta z segmentu D typu sedan oraz kombi, a ponadto pojazdy budowlane, ciężarowe, przemysłowe i quady. Opony do wymienionych środków transportu kupimy np. w tym miejscu: https://profesjonalneopony.pl/pl/menu/przemyslowe/superelastyczne-359.html.